1.SAIO TEORIKOAN EGINDAKOAREN AZALPENA
Klasean sartu ginenean esan zigun Aingeruk "zelatatu" eta "zelatatzaileei" buruz hitz egingo genuela. Horretarako, espetxe bat erakutsi zigun, panoptiko bat, non, erdian dorre bat dagoen eta bertatik presoak zelatatuak izaten diren.
Ondoren, hau, gure bizitzara eta teknologiara bideratu zuen, eta galdetu ziguen gu zelatatuak izaten ote ginen, nola eta honi aurre egiteko erresistentziak. Hasieran talde txikietan hasi ginen taula betetzen, baina, azkenik gela osoaren artean osatu genuen.
Hona hemen emaitza:
NORK
|
NOLA
|
ERRESISTENTZIA
|
Egela
|
Nabigazioaren
kontrola
|
Pertsona
batek besteei pasatzea irakurgaiak; beti irekita edukitzea
|
GPS
mugikorra
|
Posizionamenduaren
kontrola
|
Kentzea
|
Google
|
Datu
pertsonalak; guztiak
|
Asmatzea
|
Banketxeak
/ kreditu txartelak(bestelakoak)
|
Datuen
kontrola
|
Ahalik
eta gutxien
|
Facebook
|
Datuak;
noiz konektatu
|
Argazkiak
ez etiketatu
|
Whatsapp
|
Konexioaren
azterketa
|
Tik
bikoitza kendu; ordua kendu; profileko informazioa bakarrik
kontaktu batzuk edukitzea
|
Zerbitzuetako
kamerak
|
Gure
mugimenduak
|
...
|
Webcam-a
(drone)
|
Sartu
daitezkeelako
|
Pegatina
bat jartzea
|
Konpainia
telefonikoak
|
Lokalizazioa;
erabilerak
|
Modo
avion-en jartzea mugikorra
|
Jarraian, bideo bat ikusi genuen: "¿Por qué me vigilan si no soy nadie?". Hemen, Marta Peiranok ohartarazi nahi digu zenbat informazio sortu dezakegun egunero, eta zein garrantzitsua den sare sozialetan gure anonimatoa mantentzea. Horretarako, neska baten adibidea jartzen digu, non, bertan ikusten dugun nola bere egun oso bateko mugimendu guztiak kontrolatuak dauden.
Ondoren, beste bideo bat ikusteko aukera ere izan genuen: "Las redes y lo datos: una perspectiva crítica". Bertan, guk sare sozialetan eta interneten egiten ditugun publikazioez hitz egiten digu, eta zein garrantzitsua den hauekin kontuz ibiltzea. Horregatik, gure pribatutasuna mantzeko azpimarratzen du sare sozialetan eta horrelakoei dagokienez.
2.GELAN IKUSITAKOAREKIKO GURE POSIZIONAMENDUA, HAUSNARKETA
Oro har entzuten dugu kontuz ibili behar dugu sare sozialetan publikatzen dugunarekin eta konsziente gara gure datuak dituztela, kontrolatuak gaudela. Baina, zein puntutaraino gara konsziente?
Konektatuta bizi gara, teknologiaren menpe, egunerokotasunean hainbat ordu igarotzen ditugularik teknologia eskuetan dugula. Bideo hauek ikusteak zer pentsatu handia ematen dit, banekien bai gure datuak zituztela, baina, orain benetan jabetu naiz guk egunean zehar egiten ditugun mugimendu txikienak ere badazkitela, guk uste baino arriskutsuagoa dela.
Eta zer egin honi aurre egiteko? Ahalik eta pribatutasun gehien mantentzen saiatu behar dugu, gure anonimatoa mantentzen. Horretarako, gure datu gutxien ematea izan daiteke aukeretako bat, edo datuak asmatzea.
3.IKUSITAKO GUZTIA HEZKUNTZAREKIN ERLAZIONATU. GURE POSIZIONAMENDUA IRAKASLE MODUAN. ZER EGIN BEHARKO GENUKE HONEKIKO EKOLAN?
Denbora aurrera doan heinean teknologia garatzen doa eta geroz eta txertatuago dagoela ikus dezakegu hezkuntza munduan. Hau positiboa izan daiteke hezkuntzarako, hainbat programa interesgarri eta baliagarri baitaude ikasleentzat. Gainera, gaur egun, txiki-txikitatik hasten dira teknologiak erabiltzen, mundu teknologiko batean hazten direlarik, horregatik, beharrezkoa ikusten dut hezkuntzan ere honen ezagutza minimo bat eskaintzea. Baina, horretarako irakasleak ongi prestatua egon beharko du, eta aurretik aipaturiko teknologiaren arrisku guztiez ohartarazi beharko die ikasleei.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina